Onomatopėja - gamtos garsų pamėgdžiojimas
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Ar pavyks pamėgdžioti gamtos garsus?
Pavasarį, kai gamta bunda, pakvieskime savo mokinius pasivaikščioti lauke, pasiklausyti gamtos garsų ir išmokti naujų dalykų.Pamokos pradžioje mokytoja(s) supažindina mokinius su onomatopėjos sąvoka, paaiškina, kad žmonės nuo senų laikų bandė mėgdžioti gamtos garsus. Tuomet klasė keliauja į lauką, įdėmiai klausosi gamtos garsų (medžių ošimo, paukščių čiulbėjimo, vabzdžių dūzgimo ir pan.) ir bando sukurti pamėgdžiojimus. Kad būtų smagiau, galima dirbti grupelėmis.
Sukūrę keletą skirtingų pamėgdžiojimų, mokiniai juos raiškiai pristato kitiems, o šie bando atspėti, kieno mėgdžiojimą ką tik girdėjo. Pabaigoje refleksija, įsivertinant savo darbą ir apibendrinant įgytas žinias.
Veiklos lavina mokinių pastabumą, kūrybingumą, gebėjimą koncentruoti dėmesį.
Pamoką rekomenduojama vesti vėlyvą pavasarį parke, miškelyje ar kitoje vietoje, kur mažiau miesto triukšmo ir galima išgirsti įvairių gamtos garsų.
Iliustracijos šaltinis https://birdnote.org
Pamokos tikslas
Susipažinti su onomatopėjos sąvoka, kurti gamtos garsų pamėgdžiojimus.Pamokos planas
1. Mokytoja(s) mokiniams paaiškina onomatopėjos sąvoką.2. Su mokiniais aptariama, kaip sukurti taiklius gamtos garsų pamėgdžiojimus.
3. Mokiniai savarankiškai tyrinėja gamtą, klausosi jos garsų, bando įvardinti ką girdi, garsus „paversti“ į žodžius.
4. Mokiniai individualiai arba porose kuria savo gamtos pamėgdžiojimus. Darbalapyje užrašo arba nupiešia kieno pamėgdžiojimą sukūrė.
5. Sukurtas onomatopėjas mokiniai garsiai ir raiškiai skaito, o klasės draugai bando atspėti kas mėgdžiojama.
6. Refleksija, ką naujo sužinojo, kas labiausiai įsiminė.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kūrybiškumo
Pažinimo
Temos ugdymo programose
26.2.4.1 TautosakaPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Kalnų parkas
Panašios pamokos