tiriame-dirvozemio-rugstinguma_57_01729104078-e9a5dc7781da8074caa899d16cdedc46.jpg

Tiriame dirvožemio rūgštingumą

Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
  • Pradinis ugdymas
  • 3 klasei
    4 klasei
  • Lauke
  • Žirmūnų 21
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Rūgštinis ar šarminis?

Pamokos metu mokiniai kviečiami pasikapstyti giliau, tiesiogine šio žodžio prasme. Keliaudami gamtoje, moksleiviai paims keletą dirvožemio mėginių ir ištirs jų rūgštingumą.

Kad tyrimas būtų kokybiškas, mokiniai paims mėginius iš skirtingų vietų (gėlyno, paupio, dirbamos žemės ir pan.). Naudodamiesi paprastomis priemonėmis ir instrukcija, pradinukai atliks eksperimentą, kurio metu nustatys tiriamo dirvožemio pH ir gebės pasakyti, tai rūgštinė ar šarminė terpė.

Apibendrinimo metu visi diskutuos, kodėl ūkininkams ir sodininkams svarbu žinoti žemės pH.

Pamokoje reikės stiklinės acto, valgomosios sodos, keleto indelių mėginiams, nedidelio kastuvėlio ar šaukšto mėginiams paimti.


Nuotraukos šaltinis https://g3soilworks.com.

Pamokos tikslas

Susipažinti su pH sąvoka, nustatyti dirvožemio rūgštingumą.

Pamokos planas

1. Mokytoja(s) su mokiniais aptaria kas yra pH.
2. Vaikštinėdami gamtoje mokiniai iš skirtingų vietų (gėlyno, paupio, parko ar pan.) paima dirvožemio mėginius.
3. Pagal pateiktą instrukciją atlieka eksperimentą dirvožemio rūgštingumui nustatyti. Stebėjimo rezultatus pasižymi darbalapyje.
4. Remdamiesi eksperimento rezultatais ir įgytomis žiniomis, mokiniai užpildo refleksijos dalį.
5. Pasidalina įspūdžiais kas labiausiai įsiminė, nustebino.

Kompetencijos

Komunikavimo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

29.2 Medžiagos

Pamokos vieta:

Žirmūnų seniūnija, Žirmūnų 21
Visos pamokos
Kaip naudotis?