Tiriame dirvožemio rūgštingumą
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Rūgštinis ar šarminis?
Pamokos metu mokiniai kviečiami pasikapstyti giliau, tiesiogine šio žodžio prasme. Keliaudami gamtoje, moksleiviai paims keletą dirvožemio mėginių ir ištirs jų rūgštingumą.Kad tyrimas būtų kokybiškas, mokiniai paims mėginius iš skirtingų vietų (gėlyno, paupio, dirbamos žemės ir pan.). Naudodamiesi paprastomis priemonėmis ir instrukcija, pradinukai atliks eksperimentą, kurio metu nustatys tiriamo dirvožemio pH ir gebės pasakyti, tai rūgštinė ar šarminė terpė.
Apibendrinimo metu visi diskutuos, kodėl ūkininkams ir sodininkams svarbu žinoti žemės pH.
Pamokoje reikės stiklinės acto, valgomosios sodos, keleto indelių mėginiams, nedidelio kastuvėlio ar šaukšto mėginiams paimti.
Nuotraukos šaltinis https://g3soilworks.com.
Pamokos tikslas
Susipažinti su pH sąvoka, nustatyti dirvožemio rūgštingumą.Pamokos planas
1. Mokytoja(s) su mokiniais aptaria kas yra pH.2. Vaikštinėdami gamtoje mokiniai iš skirtingų vietų (gėlyno, paupio, parko ar pan.) paima dirvožemio mėginius.
3. Pagal pateiktą instrukciją atlieka eksperimentą dirvožemio rūgštingumui nustatyti. Stebėjimo rezultatus pasižymi darbalapyje.
4. Remdamiesi eksperimento rezultatais ir įgytomis žiniomis, mokiniai užpildo refleksijos dalį.
5. Pasidalina įspūdžiais kas labiausiai įsiminė, nustebino.
Kompetencijos
Komunikavimo
Pažinimo
Temos ugdymo programose
29.2 MedžiagosPamokos vieta:
Žirmūnų seniūnija, Žirmūnų 21
Panašios pamokos