Tiriame Vilniaus sniegą
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Eglė Viliūtė
Pamoką sukūrė - Eglė Viliūtė
Ką atrasime ištirpinę sniegą?
Pamoka sukurta 1 klasei, bet pritaikoma ir vyresnėms pradinėms klasėms. Mokiniai atlieka sniego tyrimą, analizuoja iš skirtingų miesto erdvių paimtus sniego mėginius, daro išvadas.Pamoka prasideda ir baigiasi klasėje, pagrindinė jos užduotis atliekama lauke. Tinkamos vietos - Vingio parkas, kiti parkai ir vietovės, kur galima rasti skirtingo užterštumo sniego.
Pamokoje ugdomas mokinių kritinis mąstymas, pažinimo kompetencija, lavinami darbo grupėje įgūdžiai.
Iliustracija pamokos autorės.
Pamokos tikslas
Ištirti sniego užterštumą, išanalizuoti gautus rezultatus.Pamokos planas
1. Klasės lentoje sukuriamas minčių žemėlapis (burbulas) — mokiniai vardija, koks yra sniegas, prisimena vandens būsenas.2. Mokytoja pristato pamokos veiklą. Mokiniai paskirstomi į grupes po 4-5. Mokytoja išdalina tyrimo lapus, suformuluojama tyrimo hipotezė.
3. Klasė keliauja į pasirinktą parką.
4. Išrenkamos vietos, kuriose paimami 3 sniego mėginiai: šalia gatvės, šalia pagrindinių takų, tarp medžių toliau nuo tako. Paskutinis mėginys paimamas mokyklos kieme.
5. Mokiniai grįžta į klasę.
6. Klasėje prie radiatorių ištirpina sniegą. Grupės pildo tyrimo lapą, aprašo matomus nešvarumus, palygina skirtingus mėginius.
7. Kiekviena grupė suformuluoja tyrimo išvadas, patvirtina arba paneigia tyrimo hipotezę. Grupės pristato savo tyrimus ir išvadą, palygina gautus rezultatus, užpildo įsivertinimo lapelį.
Pastaba. Pamokos įvadas klasėje trunka apie 20 min., sniego mėginių rinkimas parke — apie 1 val., veiklos užbaigimas mokykloje - apie 1 val. Papildomas laikas reikalingas apsirengimui, nuvykimui į parką ir grįžimui.
Kompetencijos
Komunikavimo
Pažinimo
Socialinė
Temos ugdymo programose
Medžiagos: gamtos ištekliai, jų tarša ir tausojimas, vandens būsenos.Pamokos vieta:
Naujamiesčio seniūnija, Vingio parkas
Atsiliepimai
Eglė Šavdianė
Laba diena, pamoką atlikau su antrokais. Pamoka tikrai pavyko. Vaikai ieškojo sniego , jį dėjo į stiklines, stebėjo kas iš jo liks. Dirbo grupelėse, galvojo grupelėse, atsakymus kūrė grupelėse.Dėkoju pamokos sumanytojai. Pamoką kartosiu kitais metais :)
Laima Dešukaitė
Sveiki, puiki pamoka, patiko aiškus pamokos planas :) Nekilo sunkumų įgyvendinant.