zaidimu-aikstele_1727359526-03c37024fc0a36e5c8b9e2c663c18e9a.jpg

Trinties stebėjimas žaidimų aikštelėje

Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
  • Pradinis ugdymas
  • 3 klasei
    4 klasei
  • Lauke
  • Bernardinų sodas
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Kas yra trintis?

„Trintis ar nesitrinti?“ - štai klausimas, į kurį mokiniai bandys atsakyti šios pamokos metu.

Pradinukai susipažins su trinties sąvoka ir žaidimų aikštelėje aiškinsis, ar sūpynės, laipynės ir suoliukas yra kažkaip susiję su trintimi.

Stengdamiesi suprasti, kur įvyksta trintis ir kokios yra jos pasekmės, mokiniai pieš kreidelėmis, supsis ant sūpynių, trins rankas, leisis nuo čiuožyklos. Savo stebėjimų rezultatus pasižymės užduočių lape.

Įdėmiai tyrinėdami skirtingus paviršius, vaikai aiškinsis, nuo ko priklauso trinties intensyvumas. Tai padės suprasti, kodėl taip sunku žiemą eiti per ledą.


Paveikslėlis iš https://shorturl.at/8eXna.

Pamokos tikslas

Susipažinti su trinties sąvoka, gebėti ją paaiškinti savais žodžiais.

Pamokos planas

1. Mokytojas supažindina mokinius su trinties sąvoka.
2. Vaikai žvalgosi žaidimų aikštelėje, ieško trinties pavyzdžių.
3. Mokytojui padedant, mokiniai randa ir darbalapyje esančiuose paveiksliukuose pažymi vietas, kuriose vyksta trintis.
4. Mokiniai atlieka 4 skirtingus bandymus, kurie padeda geriau suprasti trinties reiškinį. Bandymo rezultatai aptariami bendrai.
5. Naudodamiesi padidinamuoju stiklu, mokiniai tyrinėja skirtingus dangos paviršius.
6. Mokiniai apibendrina įgytas žinias, savarankiškai užpildo refleksijos dalį.

Kompetencijos

Komunikavimo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

29.3 Judėjimas ir jėgos

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas
Visos pamokos
Kaip naudotis?