Vilnelės gyvybė
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Miglė Skinkytė
Pamoką sukūrė - Miglė Skinkytė
Ar užterštas Vilnelės vanduo?
Pamokos metu vaikai sužinos apie švaraus vandens būtinumą, pagrindinius teršėjus, mokysis nustatyti vandens užterštumą.Mokiniai išmoks paaiškinti paprastus artimos aplinkos reiškinių dėsningumus, atpažinti ir savais žodžiais nusakyti priežasties ir pasekmės ryšius. Supras tyrimų svarbą pažįstant pasaulį, sužinos tyrimo atlikimo etapus.
Patys atliks paprastą vandens fosfatų tyrimą, tikslingai stebės vykstančius procesus, pokyčius, analizuos rezultatus.
Šią veiklą taip pat galima integruoti pamokoje apie vandens apytakos ratą.
Nuotrauka iš Walkable Vilnius.
Pamokos tikslas
Išmokti ištirti vandens būklę, įgyti žinių apie vandens taršą.Pamokos planas
Įvadinė dalisMokiniai ir mokytojas susėda prie upės ir diskutuoja, kad vanduo yra gyvybės šaltinis, tačiau gali būti ir žalingas.
Pagrindinė dalis
Diskusija. Vandens tarša - kodėl nyksta augalai ir gyvūnai? Mokiniai pildo minčių žemėlapį "Kaip galime apsaugoti upes?"
Tyrimas. Fosfatų nustatymas vandenyje naudojant spalvinius indikatorius (popieriaus juosteles ir reagentus). Mokiniai rezultatus žymi darbo lapuose, lygina su normomis ir suformuluoja išvadas.
Baigiamoji dalis. Mokiniai pristato tyrimo išvadas, diskutuoja kaip patys galėtų prisidėti prie vandens taršos mažinimo. Įžvalgas fiksuoja darbalapiuose.
Kompetencijos
Komunikavimo
Pažinimo
Temos ugdymo programose
Apie medžiagas.Pamokos vieta:
Rasų seniūnija, Kaukysos g. 18
Atsiliepimai
Rūta Norvilienė
Trečios klasės mokiniai pėsčiomis apkeliavo tris Buivydiškių tvenkinius.
Iškilus klausimui „ Ar švarus tvenkinio vanduo?' - mokiniai, dirbdami poromis, atliko praktinį vandens filtravimo procesą naudodami smėlį, žvyrą, akmenis, purviną vandenį, medžio anglį, kavos filtras. Ačiū už pamokos idėją.