Kuriame žemės meną
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Ramunė Guogytė
Pamoką sukūrė - Ramunė Guogytė
Kaip gamtos objektai gali tapti meno kūriniu?
Pamokos metu mokiniai susipažins su žemės menu, jo pavyzdžiais. Dirbdami komandose ir naudodami tik gamtoje randamas medžiagas (šakas, lapus, žemę, sniegą, ledą, akmenis ir kt.) sukurs gamtos meno kūrinį.Pamoka ugdo kūrybiškumą, bendradarbiavimą, jautrumą gamtai. Moko pastebėti supančios aplinkos grožį, ugdo tvarų požiūrį į vartojimą.
Pamoka gali vykti bet kuriame Vilniaus parke, miške.
Pamokos autoriai: technologijų mokytoja Ramunė Guogytė ir vyr. technologijų mokytoja Ilona Kaminskienė.
Iliustracijai ir pamokos medžiagai panaudoti Andy Goldsworthy darbų pavyzdžiai iš https://andygoldsworthystudio.com/archive/.
Pamokos tikslas
Sukurti žemės meno kūrinį, skatinati mokinių dialogą su gamta.Pamokos planas
Dieną prieš pamoką rekomenduojama mokiniams į dienyną nusiųsti straipsnio apie žemės meną nuorodą ir Andy Goldsworthy darbų pavyzdžius, kad į pamoką ateitų susipažinę su šia medžiaga. Nuoroda pateikta medžiagos plane, pavyzdžiai - pamokos medžiagoje.ĮVADAS (15 min.). Mokytojas pasakoja apie žemės meną, pristato vieną iš jo pradininkų Andy Goldsworthy. Inicijuoja diskusiją apie žemės meną, analizuoja ir aptaria pateiktus Andy Goldsworthy darbų pavyzdžius.
PAGRINDINĖ VEIKLA. Ant A5 formato lapo kiekvienas mokinys užrašo žodį arba žodžių junginį, kas būdinga žemės menui. Iš žodžių sukuriamas ratas, kuriame yra žemės meno ypatybių sąrašas.
Mokiniai susiskirsto į komandas. Tam galima naudoti skirtingus augalų lapus: mokiniai, ištraukę vienodos rūšies lapus, sudaro komandą.
Savarankiškas vietovės tyrinėjimas, pasivaikščiojimas. Tikslas - komandoje išgryninti kūrinio idėją, surasti vietą ir darbui tinkamų gamtinių medžiagų.
Žemės meno kūrinio kūrimas.
UŽBAIGIMAS. Darbų ir idėjų pristatymai (20 min.).
Kompetencijos
Komunikavimo
Kūrybiškumo
Pažinimo
Temos ugdymo programose
Inovacijos ir dizainasPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas
Atsiliepimai
Jolanta Boris
Pamoką vyko 6 klasėje, mokyklos kieme, mokiniams patinka kurti už klasės ribų, toliau nuo suolų ir lentos. Darbus mokiniai kūrė 2 technologijų pamokas, užtruko ieškodami ir rinkdami gamtines medžiagas, bet sukurtos kompozicijos pavyko, buvo aptartos, nufotografuotos ir dar ilgai puošė kiemą priešais dailės kabineto langus. Reflektuojant pabrėžė darbą grupėse, netradicinę veiklą, galimybę būti gamtoje.
Rolandas Matulevičius
Puikiai pavyko pamoka 5 klasės mokiniams Vingio parke, mokiniai rinko įvairias gamtines medžiagas ir kūrė Žemės meno kompozicijas. Mokiniai buvo pasiskirstę į grupes ir aktyviai rinko gamtinę medžiagą, analizavo įvairių medžių žievę, lapus.