sekmadienio-pusryciu-stalo-serviravimas_57_01701532898-1a41bd6053037982b472fc45fec60de0.png

Pusryčių stalo serviravimas

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Yulia Vyalanishkene
  • Technologijos
  • 5 klasei
    6 klasei
  • Viduje
  • Markučių dvaro muziejus
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Kokias istorijas pasakoja pusryčių indai?

Rekomenduojama pamoką vesti Markučių dvaro muziejuje, kuriame yra XIX a. indų ekspozicija, serviravimo pavyzdžiai, taip pat jauki salė su projektoriumi.

Pamokos metu mokiniai tyrinėja įvairius senovinius stalo elementus (įrankius, indus, papuošimus), sužino serviravimo ypatumus, stalo įrankių ir indų atsiradimo istoriją, apie jų gamybai naudotas medžiagas.

Susipažįsta su muziejaus eksponatais, įvairių laikotarpių stalo reikmenimis. Pasikartoja stalo įrankių ir serviravimo priemonių klasifikavimą, išmoksta taisyklingai serviruoti pusryčių stalą. Sužino, kuo skiriasi pusryčių tradicijos įvairiose šalyse.

Pabaigoje klasės draugams pristato muziejuje surastą informaciją apie specialios paskirties stalo indus ir įrankius bei jų naudojimo ypatumus.


Iliustracijos šaltinis https://www.earth.com/news/diverse-variety-diet-not-healthiest/

Pamokos tikslas

Susipažinti su pusryčių stalo elementais, istorija ir serviravimo ypatumais.

Pamokos planas

1. Aptariama pamokos tema ir numatomos veiklos.

2. Pakartojama klasėje nagrinėta tema „Stalo įrankiai ir indai", mokiniai atsako į klausimus.

3. Pristatoma pusryčių stalo serviravimo teorinė dalis - mokytojas pasakoja apie pusryčių stalo serviravimo ypatumus, skirtumus įvairiose šalyse. Demonstruoja pateikties skaidres, vadovėlių iliustracijas. Pateiktis įkelta kaip šios pamokos medžiaga.

4. Savarankiška užduotis: kiekvienas mokinys muziejaus ekspozicijoje turi surasti specialios paskirties stalo indą ar įrankį ir jį nufotografuoti. Paskaityti jo informaciją, kilmės istoriją. Naujas žinias ir sąvokas pasižymėti sąsiuvinyje.

5. Mokiniai atliktas užduotis pristato klasės draugams (nebūtinai visi, gali būti savanoriai).

6. Įsivertinimas ir diskusija, kaip sužinota informacija galima pasinaudoti kasdieniniame gyvenime.

7. Aptarimas, pamokos apibendrinimas.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Pažinimo
Socialinė

Temos ugdymo programose

Stalo serviravimas, indai, įrankiai ir stalo tekstilė.

Pamokos vieta:

Rasų seniūnija, Markučių dvaro muziejus
Visos pamokos
Kaip naudotis?