Piligrimystė Verkiuose
Maksimalus dalyvių skaičius: 24
Pamoką sukūrė - Auksė Černiūtė
Pamoką sukūrė - Auksė Černiūtė
Žmogus ieško Dievo, ar Dievas - žmogaus?
Verkiai - išskirtinė vieta, lankoma piligrimų iš visos Lietuvos nuo XVII a. iki šių dienų. Čia įkurtas ir išlikęs Kristaus Kančios kelias, jo pabaigą įprasminanti Šv. Kryžiaus Atradimo bažnyčia, Trinapolio vienuolyno ir bažnyčios kompleksas. Net dešinysis Neries intakas Baltupis šioje vietoje įgavęs biblinį Cedrono (Kedrono) vardą, o gretimos kalvos - Alyvų, Golgotos, Siono pavadinimus.Pamokos metu mokiniai, susikirstę vaidmenimis, ne tik aplankys piligrimines Verkių vietas (Šv. Kryžiaus Atradimo bažnyčią, Kristaus Kančios kelio koplyčias, Trinapolio kompleksą, Cedrono upelį), išklausys pasakojimų apie istorinius objektus, bet ir simboliniais veiksmais atliks susitaikymo (mintimis), maldos (žodžiais), aukos (darbais) praktikas tam skirtose vietose.
Per patyrimines patirtis mokiniai ieškos atsakymo į pamokos klausimą.
Pamoka yra ciklo „Santykis tarp Dievo ir žmogaus“ dalis.
Pamoka parengta pagal „Neakivaizdinio Vilniaus“ maršrutą https://neakivaizdinisvilnius.lt/studijos/ant-dviracio/verkiu-marsrutas/
Iliustracija Louis Pierre Alphonse Bichebois "Vierki" (1845 m.)
Pamokos tikslas
Pažinti piligriminę Vilniaus vietą, mokytis atlikti dvasines praktikas.Pamokos planas
PASIRENGIMAS. Mokiniai iš anksto pasiskirsto grupėmis ir vaidmenimis, kurie nesikeičia visos pamokos metu: koordinatoriai (4 mokiniai), fundatoriai (2-4 mokiniai), piligrimai (likę mokiniai). Koordinatoriai pagal nurodytas koordinates ieško piligriminių objektų, fundatoriai pasirengia papasakoti šių objektų istoriją, piligrimai atlieka nurodytas dvasines praktikas.ĮVADAS. Pristatomas ciklas „Santykis tarp Dievo ir žmogaus“, pamokos klausimas ir numatoma pamokos eiga.
Mokytojas pasakoja, kad žmogus visais laikais ieškojo Dievo, o Dievas atliepė žmogaus ieškojimams. Tas pasireiškė per auką, maldą ir susitaikymą. Taip pat buvo funduojama bažnyčių statyba, vienuolynų įkūrimas, dalyvaujama parapijos gyvenime ir piligriminiuose žygiuose.
PAGRINDINĖ VEIKLA.
Koordinatorius, naudodamas navigacijos programėlę, pagal pateiktas koordinates veda prie kelio objektų.
Fundatorius, iš anksto pasirengęs, pasakoja objektų istoriją.
Piligrimai atlieka atitinkamas dvasines praktikas.
APIBENDRINIMAS. Mokytojas apibendrina pamokos temą ir veiklas. Inicijuoja trumpą diskusiją atsakant į pamokos klausimą.
REFLEKSIJA. Grįžę į klasę, mokiniai dalijasi savo patirtimis, atsako į virtualios viktorinos „Piligrimystė į Verkius“ klausimus „Kahoot“ programoje.
Kompetencijos
Kultūrinė
Pažinimo
Socialinė
Skaitmeninė